ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Εισαγωγικό σεμινάριο στη εφαρμογή της Παιγνιοθεραπείας και της Δραματοθεραπείας: τεχνικές και μέθοδοι”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 10.00-13.00

Περιγραφή
Η Δραματοθεραπεία και η Παιγνιοθεραπεία είναι θεραπευτικές προσεγγίσεις που αξιοποιούν την δυναμική του θεάτρου, του συμβολικού παιχνιδιού και γενικότερα την τέχνη και την μεταφορά. Η θεραπευτική προσέγγιση τους έχουν σαν στόχο να δημιουργήσουν ένα μεταβατικό χώρο για την εξερεύνηση του εαυτού και των σχέσεων.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Παιδική κατάθλιψη και με ποιο τρόπο το αντιμετωπίζει η Παιγνιοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 10.00-13.00

Εισαγωγή
Στο σεμινάριο αυτό θα αναλύσουμε την παιδική κατάθλιψη και πως επηρεάζει το παιδί στην καθημερινότητα του. Μέσα από την θεραπευτική διαδικασία της Παιγνιοθεραπείας δίνετε η δυνατότητα στο παιδί να αναγνωρίσει, να αποδεχτεί και να σεβαστεί το συναίσθημα θλίψης, έντονου άγχους και απουσία ενδιαφέροντος για την ζωή. Η Παιγνιοθεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που μπορεί να βοηθήσει το παιδί να αναπτύξει την ασφαλή βάση που χρειάζεται με τον θεραπευτή του έτσι ώστε να εκφράσει μέσα από το συμβολικό παιχνίδι τα συναισθήματά του, να τα επεξεργαστεί και στην συνέχεια να μάθει να τα διαχειρίζεται.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Διάχυτες αναπτυξιακές διαταραχές (ΔΑΔ) και πως το αντιμετωπίζει η Παιγνιοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 10.00-13.00

Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) & Παιγνιοθεραπεία
Η διαταραχή αυτιστικού φάσματος και ο αυτισμός είναι γενικοί όροι για ένα σύνολο σύνθετων διαταραχών και δυσλειτουργιών του εγκεφάλου. Στο διαγνωστικό εγχειρίδιο DSM 5, όλες οι σχετικές με τον αυτισμό διαταραχές ενώθηκαν σε μία ενιαία διαγνωστική κατηγορία: Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Πως χρησιμοποιούμε την ζωγραφική θεραπευτικά και διαγνωστικά μέσα από την Παιγνιοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 10.00-13.00

Περιγραφή
Η ζωγραφική αποτελεί ένα μέσο για το παιδί να εκφράσει, να ανασύρει και να επεξεργαστεί συναισθήματα και εμπειρίες, καθώς επίσης και να προσπαθήσει να επιλύσει τα θέματα που το απασχολούν. Επιπλέον, η ζωγραφική αποτελεί ένα σημαντικό μέσο επικοινωνίας ανάμεσα στο παιδί και το θεραπευτή, όπου μέσα από αυτό ο θεραπευτής προσπαθεί να καταλάβει το παιδί και να το βοηθήσει.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Πως μπορεί η Παιγνιοθεραπεία να βοηθήσει στην αντιμετώπιση της επιλεκτικής αλαλίας σε παιδιά”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 9 Οκτωβρίου 10.00-13.00

Εισαγωγή
Στο σεμινάριο αυτό θα αναλύσουμε την εκλεκτική αλαλία που είναι μία πολύπλοκη παιδική αγχώδης διαταραχή που χαρακτηρίζεται από την ανικανότητα του παιδιού να μιλήσει και να επικοινωνήσει αποτελεσματικά σε επιλεγμένες κοινωνικές καταστάσεις. Μέσα από την θεραπευτική διαδικασία της Παιγνιοθεραπείας ο κύριος στόχος είναι το παιδί να εκφράσει συναισθήματα που έχει για τον εαυτό του και για τους γύρω του και στην συνέχεια να βιώσει τον εαυτό τους με ένα πιο θετικό τρόπο. Καθώς η αυτοπεποίθηση και η αυτοεκτίμηση του παιδιού αυξάνεται τότε μπορεί σταδιακά να εγκαταλείψει την σιωπή του.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Δουλεύοντας τον θυμό και την επιθετικότητα του παιδιού μέσα από την Παιγνιοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 10.00-13.00

Εισαγωγή
Στο σεμινάριο αυτό θα εξετάσουμε αρχικά τους λόγους που ένα παιδί εκφράζει θυμό και επιθετικότητα και στην συνέχεια πως μπορεί η Παιγνιοθεραπεία να βοηθήσει. Η Παιγνιοθεραπεία είναι ένα είδος θεραπείας που στηρίζεται στην συμβολική φύση του παιχνιδιού και επιτρέπει στο παιδί να επιλύσει συναισθηματικές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς και να μετασχηματίσει τα βιώματά του διατηρώντας μια απόσταση ασφαλείας από αυτά.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Ποίηση και Δραματοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 23 Οκτωβρίου 10.00-13.00

Περιγραφή
Στο σεμινάριο αυτό θα διερευνήσουμε τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να αξιοποιήσουμε και να εντάξουμε την ποίηση στην Δραματοθεραπεία. Η Δραματοθεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που αξιοποιεί την δυναμική του θεάτρου, του συμβολικού παιχνιδιού και γενικότερα την τέχνη και την μεταφορά. Η θεραπευτική του προσέγγιση έχει σαν στόχο να δημιουργήσει ένα μεταβατικό χώρο για την εξερεύνηση του εαυτού και των σχέσεων.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ“Δουλεύοντας τους μύθους μέσα από την Δραματοθεραπεία”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 10.00-13.00

Περιγραφή
Η Δραματοθεραπεία είναι μια ψυχοθεραπευτική προσέγγιση που αξιοποιεί την δυναμική του θεάτρου, του συμβολικού παιχνιδιού και γενικότερα την τέχνη και την μεταφορά. Η θεραπευτική προσέγγιση τους έχουν σαν στόχο να δημιουργήσουν ένα μεταβατικό χώρο για την εξερεύνηση του εαυτού και των σχέσεων.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Πως μπορεί η Παιγνιοθεραπεία να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ψυχοσωματικών συμπτωμάτων σε παιδιά και εφήβους”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 10.00-13.00

Εισαγωγή
Στο σεμινάριο αυτό θα εξετάσουμε τα σωματικά συμπτώματα που δεν έχουν βιολογική αιτιολογία και σχετίζονται με συναισθηματικές διαταραχές. Θα αναλύσουμε τις αιτίες και τους τρόπους αντιμετώπισης τους μέσα από την Παιγνιοθεράπεια. Η Παιγνιοθεραπεία είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας που στηρίζεται στην συμβολική φύση του παιχνιδιού και επιτρέπει στο παιδί να επιλύσει συναισθηματικές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς και να μετασχηματίσει τα βιώματά του παιδιού διατηρώντας μια απόσταση ασφαλείας από αυτά.

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ-ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ “Σχολικός εκφοβισμός, χαμηλή αυτοεκτίμηση και πως μπορεί η Παιγνιοθεραπεία να επιφέρει την θεραπευτική αλλαγή”

(Τα σεμινάρια μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο χώρο του Έρμα καθώς και online)

Παρασκευή 13 Νοεμβρίου 10.00-13.00

Εισαγωγή
Ο εκφοβισμός αποτελεί μορφή επιθετικής συμπεριφοράς που εμφανίζεται κυρίως στη σχολική πραγματικότητα με σοβαρές επιπτώσεις για την ψυχοσυναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού και του εφήβου και στη διαδικασία της μάθησης. Τα παιδιά που πέφτουν θύματα σχολικού εκφοβισμού συνήθως έχουν χαμηλή αυτοεκτίμηση και ο στόχος της θεραπείας μέσα από την Παιγνιοθεραπεία είναι να βοηθήσει το παιδί να έρθει σε επαφή με την μοναδικότητα του, να αναπτύξει τα χαρίσματα του και έτσι να αποκτήσει την αυτοπεποίθηση που χρειάζεται για την αντιμετώπιση δύσκολων καταστάσεων. Η Παιγνιοθεραπεία είναι ένα είδος ψυχοθεραπείας που στηρίζεται στην συμβολική φύση του παιχνιδιού και επιτρέπει στο παιδί να επιλύσει συναισθηματικές δυσκολίες ή προβλήματα συμπεριφοράς και να μετασχηματίσει τα βιώματά του διατηρώντας μια απόσταση ασφαλείας από αυτά.

Βιωματική και Θεωρητική Εκπαίδευση στην Εποπτεία της Ψυχοθεραπείας

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα 90 ωρών αναγνωρισμένο από το British Association of Dramatherapists. Απευθύνεται σε ψυχολόγους, ψυχοθεραπευτές, σύμβουλους ψυχικής υγείας που θέλουν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητες τους στην εποπτική ιδιότητα και σε όσους επιθυμούν να ειδικευτούν στον ρόλο του επόπτη. Τα μαθήματα ξεκινούν στις 14 Ιανουαρίου 2018. Είναι κυρίως πρακτικά και βιωματικά και στηρίζονται στα σύγχρονα εκπαιδευτικά και ψυχοθεραπευτικά ερευνητικά και θεωρητικά δεδομένα. Η εκπαίδευση θα ολοκληρωθεί σε δύο χρόνια. Οι διδακτικές ενότητες που ακολουθούν, είναι διάρκειας 30 ωρών η κάθε μία και παρουσιάζουν εν συντομία το θεωρητικό- βιωματικό πρόγραμμα εκπαίδευσης- εξειδίκευσης στην εποπτεία με τεχνικές Δραματοθεραπείας-Παιγνιοθεραπείας.

1η Ενότητα: “Η Εποπτική Εργασία” (Τhe Supervision Task)

Σ’ αυτήν την ενότητα οι εκπαιδευόμενοι θα εξετάσουν τα διάφορα Δραματοθεραπευτικά και Παιγνιοθεραπευτικά μοντέλα εποπτείας. Είναι απαραίτητο να μάθουν να εποπτεύουν με μέσα πέρα από την λεκτική επικοινωνία.

2η Ενότητα: “Η Διαδικασία της Εποπτείας” (Supervision Process)

Για την εισαγωγή σε αυτή την ενότητα είναι απαραίτητο οι εκπαιδευόμενοι να έχουν κάνει πρακτική εποπτείας για την οποία θα έχουν γράψει μία αναφορά. Σε αυτή την ενότητα η έμφαση θα δίδεται στη πρακτική δουλειά. Διαφορετικά είδη εποπτείας θα εφαρμοστούν: Ατομική, ομαδική και συναδελφική.

3η Ενότητα: “Η Πρακτική της Εποπτείας” (Supervision Practice)

Σε αυτή την ενότητα οι εκπαιδευόμενοι θα παρουσιάσουν την δική τους ειδικότητα-προτίμηση στην εποπτεία και τους τρόπους που έχουν χρησιμοποιήσει. Η συμμετοχή των ενδιαφερομένων θα γίνει μετά από προσωπική συνέντευξη και απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχουν προχωρήσει ή να έχουν ολοκληρώσει την εκπαίδευση τους στην ψυχοθεραπεία.

Θα διδάξουν οι:

• Δρ. Κατερίνα Κουρούκλη Ρόμπερτσον Δραματοθεραπεύτρια -Ψυχοθεραπεύτρια • Brenda Meldrum,BSc,MPPhil,RHPC, Παιγνιοθεραπεύτρια-Δραματοθεραπεύτρια ΜΑ

Συναντήσεις:

1 Κυριακή τον μήνα